Obchodní podmínky

Petr Klír - Clearprint

se sídlem: Hybešova 155/1, Havířov - Město, 736 01   

identifikační číslo: 65903048

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.clearprint.cz 


1. Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.clearprint.cz . Provozovatelem obchodu je Petr Klír.

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dále jen provozovatel) a kupujícího, který vystupuje ve vztahu s prodávajícím jako kupující spotřebitel (dále jen zákazník). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy upravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). vše ve znění novel. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

2. Základní postup nákupu

Poté, co si vyberete zboží na našich stránkách, vložte požadované množství do košíku, vyplňte všechny povinné údaje a do poznámky uveďte specifikace k vybranému zboží. Odešlete objednávku. Veškeré odeslané objednávky jsou považovány za závazné. Své objednávky můžete stornovat maximálně do 24 hodin. Zákazník odesláním objednávky potvrzuje, že souhlasí s obchodními podmínkami. Každá objednávka je potvrzena formou emailové zprávy zaslané na adresu uvedenou zákazníkem. Doručením tohoto emailu dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a zákazníkem.

Kupující odesláním objednávky v internetovém obchodě souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícího. Tyto sdělení nejsou povinná a je možno se z nich, při přijetí prvního, odhlásit.

3. Způsob platby za zboží

Platba za zboží probíhá dobírkou nebo platbou předem ve prospěch našeho účtu, dle platebních metod uvedených v košíku. 

 

4. Způsoby dodání

Zboží odesíláme pouze po ČR, SR a EU do 1-2 pracovních dnů od data objednávky. Zboží které máme skladem, odesíláme ihned. Doručení bývá obvykle do druhého dne ode dne odeslání, výjimku tvoří překážky na straně přepravce, např. dopravní nehoda, nepříznivé počasí nebo přetížení v období vánoc apod. Osobní odběr je možný na adrese Vinotéka Lahvinka, areál supermarketu Hruška, 17. listopadu 38, 73601 Havířov Podlesí.

5. Zrušení objednávky prodávajícím

Zrušení objednávky nebo její části je možné pouze ve výjimečných případech:

a) Zboží je již vyprodané a nelze ho objednat, neboť dodavatel či výrobce ho nemá dlouhodobě k dispozici.

b) Neproběhla platba za zboží. V obou případech se prodávající domluví se zákazníkem na dalším postupu, aby se dosáhlo maximální spokojenosti zákazníka.

6. Cena zboží

Ceny jsou uvedeny u jednotlivých položek zboží a jsou platné ke dni objednání zboží. Prodávající si vyhrazuje právo měnit uvedené ceny v případě změny kurzu, výrazné inflace nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek výrobců a ostatních dodavatelů zboží.

7. Dodací lhůty

Zásilky odesíláme nejpozději do 5 pracovních dnů. V případě, že požadované zboží je dlouhodobě nedostupné, neprodleně zákazníka informujeme, aby na zakázku nemusel čekat déle, než je nutné. V tom případě postupujeme podle pokynů zákazníka po předchozí domluvě. Vždy se snažíme vycházet zákazníkům maximálně vstříc. V případě, že zboží již nelze objednat u dodavatele, budete informováni.

8. Převzetí objednávky

Zákazník je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat, zda není balík poškozený. Otevřený, poškozený nebo promáčený balík zákazník nesmí od přepravce převzít. V opačném případě již nelze uplatnit reklamaci na poškozené zboží!!! V případě poškození balíku s Vámi přepravce na místě sepíše zápis o škodě. Doporučený postup při poškození obsahu převzaté zásilky je následující:

9. Záruka, vrácení zboží a reklamace

Záruka na zboží prodávané prostřednictvím e-shopu, se řídí a je v souladu s platnou legislativou. Reklamované zboží lze zaslat na adresu sídla firmy, které je uvedeno v kontaktech NIKOLIV na fakturační adresu ! Uvítáme zabalení v původním obalu, není to však nutné. Pro urychlení reklamačního procesu přiložte i kopii dokladu o koupi a vyplňte reklamaci nebo výměnu zde: https://www.clearprint.cz/vraceni-zbozi-a-reklamace/. V případě uznání oprávněnosti reklamace bude podle přání zákazníka zboží vyměněno kus za kus nebo vrácena peněžní částka. Do vrácené částky se nezapočítává cena poštovného. Reklamace zasílejte spolu s průvodním dopisem (proč zboží reklamujete, zpáteční adresa, číslo účtu). Zásilky dobírkou nebudou vyzvednuty!!! Reklamace vyřizujeme v zákonné lhůtě 30-ti dnů. Zpravidla se snažíme (pokud je to technicky možné) vyřizovat reklamace rychleji. Reklamace a výměny odesílejte pouze na tuto adresu: Petr Klír - ClearPrint, Kubelíkova 1323/1a, Havířov - Podlesí, 736 01

Možnost vrácení zboží bez udání důvodů. Zboží může zákazník vrátit na vlastní náklady bez udání důvodu do 14 dnů s nárokem na vrácení peněz, podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nárok na vrácení peněz za reklamaci se vztahuje na zboží, které má viditelné vady (kazy na tričku a nebo vady tisku)!!! Reklamace se pak nevztahuje na nešetrné praní na vyšší teploty, než námi doporučené a to jest praní na 30 °C. V případě že se jedná o výměnu z důvodu špatné velikosti, jelikož se jedná o zboží na objednávku, tak k tomuto kroku přistupujeme pouze tehdy pokud nás zákazník předem telefonicky nebo písemně požádá, ve stanovené lhůtě 14 dnů. Zboží musí být zabalené v originálním balení včetně veškerého příslušenství a dokumentace, nesmí být žádným způsobem poškozené či jinak znehodnocené a ani nesmí nést žádné známky používání. Po doručení zboží bude zákazníkovi vrácena částka na účet. Na Vaše přání Vám nevyhovující zboží vyměníme, pouze za předpokladu těchto závad!!! Tato služba je zcela ZDARMA.

10. Ochrana osobních dat

Prodávající se zavazuje, že osobní data zákazníků uvedená v objednávce budou použita pouze pro účely spojené s vyřízením objednávky a doručením zboží. Kupující souhlasí s použitím zadaných údajů pro účely spojené s vyřízením objednávky a doručením zboží.

11. Ověřeno zákazníky

„Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“

12. Kontaktní údaje prodávajícího

adresa pro doručování: Petr Klír - ClearPrint, Kubelíkova 1323/1a, Havířov - Podlesí, 736 01, adresa elektronické pošty: petr.k@clearprint.cz, telefon: 723 789 007.

13. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

1/ INFORMAČNÍ POVINNOST PRODÁVAJÍCÍHO

Obecná informační povinnost

Dle § 14 odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), „prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách“.

Prodávající, za předpokladu, že naplní dikci zákona, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Jednou z forem, jak tuto zákonnou informační povinnost naplnit, mohou být i tzv. reklamační řády vydávané podnikatelem. S výjimkou oblasti telekomunikací, služeb finančního trhu a energetiky (podrobné vymezení v § 20e ZOS) je subjektem mimosoudního řešení sporů Česká obchodní inspekce.

Prodávající může použít např. tuto nebo podobnou formulaci:

„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz

Pokud prodávající provozuje internetové stránky, je třeba informaci o subjektu mimosoudního řešení sporů zveřejnit také na těchto stránkách. Stejně tak, využívá-li prodávající standardizované obchodní podmínky, je povinen informaci o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů uvést také zde.

Informační povinnost při vzniku sporu

Podle § 14 odst. (2) ZOS „v případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.“

Trvalým nosičem dat je jakýkoli nástroj, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi ukládat informace určené jemu osobně, a to způsobem vhodným pro jejich budoucí použití, po dobu přiměřenou jejich účelu, a který umožňuje reprodukci uložených informací v nezměněném stavu. V praxi se bude jednat především o elektronickou poštu.

2/ ZVLÁŠTNÍ POVINNOSTI INTERNETOVÝCH OBCHODŮ

Další specifické povinnosti ukládá internetovým obchodníkům Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line.

Podle článku 14 odst. 1 tohoto nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, a internetová tržiště usazená v Unii uvedou na svých internetových stránkách elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line. Tento odkaz musí být pro spotřebitele snadno dostupný. Obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb on-line, uvedou rovněž svoji e-mailovou adresu.“

Platforma pro řešení sporů online bude Evropskou komisí spuštěna k 15. únoru 2016 na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Dále, podle článku 14 odst. 2 nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, kteří se zavázali nebo jsou při řešení sporů se spotřebiteli povinni využívat jednoho nebo více subjektů alternativního řešení sporů, informují spotřebitele o existenci platformy pro řešení sporů on-line a možnosti jejího využití při řešení jejich sporů. Uvedou elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line na svých internetových stránkách a, pokud je nabídka učiněna e-mailem, v uvedeném e-mailu. Tyto informace se případně uvedou také ve všeobecných obchodních podmínkách týkajících se kupních smluv nebo smluv o poskytování služeb uzavíraných on-line.“

Vzhledem k tomu, že užívání systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je povinné pro všechny prodávající, kteří svou podnikatelskou činnost vykonávají na území České republiky, bude se tato povinnost týkat prakticky všech českých internetových obchodů.

Opět platí, že prodávající, za předpokladu, že naplní dikci nařízení EU, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Využít může např. tuto nebo podobnou informaci umístěnou na své internetové stránce a v obchodních podmínkách:

„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“

Zvláštní pozornost by této povinnosti měly věnovat internetové obchody, které svou podnikatelskou činnost vykonávají také v jiných členských státech Evropské unie, neboť mohou být vázáni právními předpisy o mimosoudním řešení sporů těchto států. Tomu by měla být přizpůsobena také informace zveřejněná na jejich internetových stránkách.

3/ KOMPETENCE ČESKÉ OBCHODNÍ INSPEKCE

Vedle své role subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Česká obchodní inspekce vykonává v této oblasti také dozor nad dodržováním některých povinností prodávajícími.

Jak bylo uvedeno výše, prodávající, za předpokladu, že naplní dikci příslušného právního předpisu, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Zda prodávající těmto požadavkům dostál, bude inspektory České obchodní inspekce posuzováno vždy jednotlivě s přihlédnutím k charakteristikám konkrétního případu.

Vedle informační povinnosti podle § 14 ZOS má prodávající také povinnost úzce spolupracovat a poskytnout České obchodní inspekci nebo pověřenému subjektu součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, mimo jiné vyjádřit se do 15 pracovních dnů k návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, o kterém byl Českou obchodní inspekcí vyrozuměn.

Porušení těchto povinností podnikatele může být klasifikováno jako správní delikt, za který může být Českou obchodní inspekcí uložena pokuta do výše 1 000 000 Kč.